نکات ضروری برای خرید و نصب درب های شیشه ای اتوماتیک

ر این مقاله می خواهیم به نصب و تعمیر درب شیشه ای اتوماتیک و راهبند بپردازیم تا شما اطلاعاتی هر چند مختصر اما مفید در این زمینه کسب کنید.
درب های اتوماتیک دارای سیستمی هستند که هرگاه به آنها نزدیک شوید به طور خودکار ادام به باز شدن و کنار رفته می کنند و شما بدون هیچ زحمتی می توانید از آن عبور کنید.
همچنین نوع دیگری از سیستم های اتوماتیک که برایتان می خواهیم صحبت کنیم، راهبند است که بیشتر برای ورودی پارکینگ های خصوصی  یا دولتی قرار می گیرد و برای عملکرد آن یک نیرو نیاز است، تا هنگامی که خودرویی با مجوز لازم برای ورود به نزدیکی راهبند رسید، با یک کلید آن را بالا ببرد.
هر کدام از مواردی که ذکر کردیم دارای عملکرد های متفاوتی هستند و به منظور این استفاده می شوند که بتوانند عبور و مرور را آسان تر و کنترل شده تر کنند. هر دو این لوازم به صورت الکترونیکی کار می کنند و هوشمند می باشند.
نصب درب شیشه ای اتوماتیک برای ورودی های هتل ها، مجتمع های تجاری و تفریحی بسیار نیاز است چرا که باز و بسته کردن درب مشکل است و برای جلوگیری از هدر رفتن انرژی درب ها باید بسته شوند. مثلا در فصل ها سرد سال که محیط مجتمع گرم است، باید یک سیستم هوشمندی باشد تا درب را سریعا پس از عبور کاربران ببندد. این وظیفه بر عهده اتوماتیک می باشد، اگر شما دارای یک مجتمع یا هتل و یا هر جای پر رفت و آمد دیگری هستید شما را توصیه می کنیم که با نصب درب شیشه ای اتوماتیک سیستم ورود و خروج خود را کنترل و هوشمند سازی کنید.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
تبلیغات میان متنی
درب شیشه ای  یکی از ملزومات دکوراسیون لوکس و مدرن ساختمان های امروز به حساب می آیند. قیمت درب شیشه ای را در سایت قائم الکتریک مشاهده کنید. همچنین درب ورودی ساختمان ها نیز برای حفظ امنیت عبور و مرور نیازمند تجهیزات راهبند است. قیمت راهبند  را از قائم الکترونیک به راحتی دریافت کنیدتیم نکته عمومی و عامیانه این است که در شیشه ای یا همان درب شیشه ای به درب اتوماتیک شیشه ای اشاره دارند. در شیشه ای در انواع مختلف را از قائم الکترونیک بخواهید.
تبلیغات میان متنی
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
   

همچنین اگر دارای پارکینگ اختصاصی هستید، بهتر است به فکر نصب راهبند باشید، چرا که می توانید از این راه عبور و مرور را کنترل کنید و اجازه ورود به هر ماشینی را به پارکینگ خود ندهید.
در هر صورت مکانیزه کردن ورود و خروج می تواند به شما و همچنین مراجعه کنندگان کمک کند و این امر را برای آنها تسهیل نماید.

نکاتی درباره نصب و تعمیر درب شیشه ای اتوماتیک

همانطور که گفتیم، درب های شیشه اتوماتیک دارای سیستم هوشمندی هستند که به محض نزدیک شدن به آن، درب ها به صورت اتوماتیک و هوشمند کنار می روند و اجازه ورود یا خروج را صادر می کنند.
شما باید یا به فکر نصب درب شیشه ای اتوماتیک باشید یا اینکه همیشه درب ها را باز نگه دارید. اگر درب ها همیشه باز باشند با مشکل هدر رفتن انرژی مواجه خواهید شد مخصوصا در فصل سرد سال که نیاز دارید تا فضای درونی ساختمان گرم بماند. پس به شما توصیه می شود که از گزینه اول استفاده کنید.
درب های هوشمند دارای دو سیستم اتوماتیک و نیمه اتوماتیک هستند. در واقع در سیستم اتوماتیک بدون دخالت انسان باز می شوند اما در سیستم نیمه اتوماتیک نیازمند هستید که با فشردن دکمه ای ان را باز کنید.
در اکثر نقاط ایران، نصب درب شیشه ای اتوماتیک صورت گرفته است چون دارای چشمی می باشد که بدون کوچکترین دخالتی، نزدیک شدن انسان را تشخیص می دهد و درب را به صورت اتوماتیک باز می کند.

نحوه عملکرد درب شیشه ای اتوماتیک

درب شیشه ای اتوماتیک یکی از خدمات خوب دست بشر می باشد که توانسته است عبور و مرور را برای انسان بسیار راحت کند، مخصوصا در مکان هایی که رفت و آمد بسیار زیاد می باشد. زمانی که می خواهید از یک درب اتوماتیک عبور کنید، به طور خودکار برای ما کنار می روند.
ورود و خروج از طریق درب های اتوماتیک به گونه است که با یک چشمی مخصوص کنترل می شود و بعد از تشخیص نزدیک شدن شما به آن، به طور خودکار باز می شود. این در ها به صورت چرخشی، لغزشی و یا حرکتی باز می شوند.
با نصب درب شیشه ای اتوماتیک در درگاه های ورودی و خروجی پر رفت و آمد، می توانند رفت و آمد را تسهیل ببخشند. به غیر از تسهیل رفت و آمد دیگر ویژگی هایی هم هستند که آنها را مفید تر جلوه می دهند از جمله کنترل انرژی و کم کردن سروصدا.
همچنین برخی از درب های شیشه ای اتوماتیک دارای قفل الکترونیکی هستند که می توانند برای کسانی که کارت شناسایی خاصی دارند، باز شوند.
اما مکانیزم باز شدن درب های اتوماتیک در درب شیشه ای اتوماتیک چگونه است؟
همانطور که ممکن است دقت کرده باشید، درب ها در بالایشان دارای محفظه ای هستند به رنگ سیاه که در آن یک چراغ به رنگ قرمز وجود دارد. البته در همه درب ها این چراغ به طور واضح دیده نمی شود.
در این محفظه که تیره رنگ می باشد، سنسور ها و چشمی هایی تعبیه شده اند که به حرکت حساس هستند، به محض اینکه یک فرد یا شی نزدیک آن شود، وادار به واکنش می شود.
این واکنش باز شدن دربها است که به وسیله یک زنجیر، تسمه و یا جک بازویی انجام می شود. شما با نصب درب شیشه ای اتوماتیک در ابتدای ورودی ها می توانید برای مراجعه کنندگان خود، آسانی و سهولت را به ارمغان بیاورید.

نکاتی درباره نصب و تعمیر راهبند

راهبند ها وسایل کنترلی هستند که به صورت نیمه اتوماتیک عمل می کنند. یعنی عمل آن باید با کنترل و دستور شخصی که ان را هدایت می کند، صورت بگیرد. عموما در راهبند، از مواردی استفاده می شود که دارای یک بازوی بلند هستند و جلوی ورود و یا خروج را می گیرند.
این بازوها هنگامیکه شما، اپراتور و یا کنترل کننده دستور بدهید و کلید مخصوص آن را فشار دهید، برای ورود و یا خروج باز می شود. عموما وقتی پایین هستند، بسته می باشند و وقتی بالا می روند باز هستند. شما خیلی از آنها را در ورودی بیمارستان ها، پارکینگ های دانشگاهی، نیروی انتظامی و غیره مشاهده کرده اید و با آنها آشنایی دارید.
در راهبند، کل عملکرد آن به وسیله دو کلید انجام می شود. عموما در اتاق کنترل که باشید، مشاهده می کنید که یکی از کلید ها دارای رنگ سبز است و دیگر دارای رنگ قرمز می باشد. رنگ سبز برای این است که اجازه ورود داده شود و رنگ قرمز هم به خاطر این است که راه ورود و خروج مسدود گردد.
متداول ترین مورد در انتخاب راهبند همانطور که در ابتدای این بند به ان اشاره کردیم نوع بازویی آن است که انواع مختلفی از آن را در نقاط مختلف مشاهده کرده ایم.
این راهبند ها با توجه به فضایی که در آن بازویی صورت گرفته است، و متناسب با اندازه ورودی از 2 متر تا 7.5 متر متغیر می باشد.
همچنین به نسبت اندازه ی یک راهبند، نوع و قدرت موتور آن هم تغییر می کند. چون یک بازوی دو متری نیروی کمتری برای باز شدن نسبت به یک بازوی 7.5 متری نیاز دارد.
قیمت نصب راهبند نیز به خاطر اینکه دارای شکل ساده و استفاده آسان هستند، مناسب است و شما می توانید برای کنترل ورودی های خود آن را سفارش دهید. این سیستم با توجه به فضایی که در اختیار دارید، نصب شده و راه اندازی آن صورت می گیرد.


راهبند اتوماتیک بازویی دارای قیمت کمتری نسبت به نوع ستونی آن می باشد که به خاطر جنس و نحوه عملکرد آن در نصب و تعمیر راهبند می باشد.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
تبلیغات میان متنی
برای خرید محصولات تخصصی نیاز دارید که از یک مرجع کاملا متخصص مشاوره بگیرید. هموطنان ایرانی می توانند انواع جک برقی و قیمت جک برقی را در سایت  قائم الکترونیک دنبال کنند. / انواع دوربین مداربسته و نماترموود و تجهیزات شبکه را نیز دیگر محصولات شرکت قائم است.
همچنین می توانید کرکره برقی و قیمت کرکره برقی را در وبسایت قائم الکترونیک و از کارشناسان این شرکت استعلام کنید. ما 24 ساعت شبانه روز آماده خدمت به شما عزیزان هستیم.
تبلیغات میان متنی

Comments

Popular posts from this blog

نحوه انتخاب راهبند

نکاتی کلیدی برای خرید و نصب جک برقی